انواع رنگ ساختمان تهران کرج
انواع رنگ ساختمان تهران-کرج-نمایندگی فروش رنگ سحر در شهریار و اندیشه و کرج, کارخانه رنگ سازی سحر در شهریار و اندیشه و کرج, عکس کارخانه رنگ سحر در شهریار و اندیشه و کرج, شرکت مجتمع صنایع رنگ سحر در شهریار و اندیشه و کرج, کاتالوگ رنگ آکرولیک مات سحر در شهریار و اندیشه و کرج, کارخانه های رنگ سازی سحر در شهریار و اندیشه و کرج, کیفیت رنگ روغنی پایه آب سحر در شهریار و اندیشه و کرج, رنگ ایران قیمت و لیست رنگ, لیست قیمت رنگ,
توانایی رنگ پاشی با پیستوله رنگ پاشی
رنگ کردن ویلا در شمال,نقاشی و دیزان داخلی ساختمان,رنگ کردن ویلا,رنگ کردن آپارتمان,
رنگ کردن راه پله,نقاشی راه پله,رنگکاری راه پله,رنگ کردن ساختمان و راه پله,
رنگ کردن پنجره,نقاشی پنجره,رنگ کردن چهار چوب,
رنگ کردن چهارچوب,نقاشی راه پله وپنجره,رنگ کاری نرده,رنگ کردن حفاظ,رنگ کردن کرکره,
رنگ کردن مغازه,رنگ کاری مغازه,رنگ کردن فروشگاه,نقاشی مغازه,رنگ کاری خانه,پتینه کاری پنچره,رنگ های شاد اتاق خواب,رنگ کردن اداره ,رنگ کردن پست برق,
آشنایی با انواع پیستوله برقی و بادی کاربرد آنها یکی دیگر از ابزار رنگ آمیزی برای سطوح خارجی و داخلی ساختمان، دکوراسیون و مبلمان پیستوله است. پیستوله: وسیله ای جهت پاشیدن رنگ میباشد که در دو نوع، کاسه زیر و کاسه بالا که در شکل نشان داده شده می باشد. پیستوله بادی به کمک کمپرسور هوا و فشار باد رنگ را به صورت پودر درآورده و بر روی سطح مورد نظر میباشد. پیستوله بدو شکل برقی و دستی (بادی) موجود است و قابل جابجایی و سبک می باشد. در کارگاههای ساختمانی و تولیدی که به صورت سری کاری تهیه و میبایستی رنگ آمیزی شوند از پیستوله بادی استفاده می کنند. و در کارهای کوچک و کم میتوان از پیستوله برقی استفاده نمود. پیستوله بادی از اجزاء زیر تشکیل شده است: الف – تفنگ رنگ پاشی که اصلی ترین قسمت پیستوله را تشکیل میدهد که هوای فشرده و رنگ را با یکدیگر در مخزن مخلوط نموده، با فشار بر روی ماشه که بر روی دسته پیستوله قرار دارد رنگ را بر روی سطح کار میپاشد. ب – پیچ تنظیم رنگ که با آن میتوان مقدار رنگ را کم و زیاد نمود. ج – مخزن یا کاسه که رنگ مورد استفاده را قبل از ریختن باید از (صافی رد کرده) و درون آن میریزند که در بعضی از پیستولهها همانطور که در بالا شرح داده شده، این کاسه در زیر دست و پایین و در نوع دیگر کاسه در بالا قرار گرفته است. (شکل ۱ و ۲)
پیستوله برقی: این نوع پیستوله که به کمپرسور دیافراگمی مجهز میباشد که بر روی مخزن رنگ به صورت یک پارچه قرار دارد که از آن برای پاشیدن رنگ حدود ۲ تا ۳
کیلوگرم بر سانتیمتر مربع استفاده می شود.
آشنایی با کمپرسور هوای فشرده و انواع کاربرد آنها
کمپرسور دستگاهی است که باد تولید می کند. که هوا را از فضای بیرونی مکیده و با فشرده کردن آن هوا را در مخزن خود ذخیره می نماید تا در هنگام کار با پیستوله رنگ را با هوا مخلوط نموده و بصورت پودر بر روی سطح رنگ شده پاشید. کمپرسور در اندازههای مختلف موجود است که با برقی تکفاز و یا سه فاز کار میکند و در اصطلاح رایج در بازار کار به آن پمپ باد میگویند. کمپرسور باد دارای موتور می باشد، الکتروموتور که توسط انرژی (تسمه انرژی) را به موتور مکانیکی منتقل می کند و با حرکت درآمدن سوپاپها و پیستونها بان را داخل مخزن متنوا جمع شده که از طریق شیر مخزن بان جهت مصرف بوسیله شیلنگ به انتهای پیستوله وصل میشود. در کمپرسور دو مخزن که روغن و آب موجود در هوای کمپرسور را گرفته و فقط هوای خالص را به سمت پیستوله هدایت میکند. در زیر سیلندر پیچی قرار دارد که ناخالصیهای کمپرسور را تخلیه می کند
فصل دوازدهم – توانایی رنگ پاشی با پیستوله رنگپاش e کمپرسورها دارای موتورهای مکانیکی یک سیلندر، دو سیلندر و چهار سیلندر هستند. بستگی به نیاز حجم هوای مورد استفاده از آنها جهت رنگ پاشی استفاده میشود. در کمپرسورهای تک سیلندر مقدار فشاری در حدود ۵۰ پوند بر اینچ تقریباً ۷ اتمسفر تولید میکند. و در کمپرسورهای دو سیلندر، این نوع کمپرسورها در مواردی که به فشار (ώ پوند بر اینج مربع نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرند. (شکل Y
شکل ۵ – کمپرسور همراه با مخزن رگولاتور
ساختمان کمپرسور: ۱- الکتروموتور تکفاز یا سه فاز ۲- سیلندر (یک یا دو) ۳- مخزن هوای فشرده ۴- رله قطع و وصل (ON/OFF) ۵- مانومتر (فشار هوا) ۶- مخزن روغن ۷- شیر تخلیه ۸- حفاظ روی پروانه
۱۰- فولی ۱۱- تسمه پروانه
۱۲- فیلتر هوا
طرز کار و موارد ایمنی دستگاه هوا پس از مکشی بوسیله سیلندر کمپرسی و فشرده شده و سپس در مخزن ذخیره میشود. و در موقع رنگ پاشی از ان استفاده میگردد. لازم به یاداوری است که میبایستی کمپرسور هوا به وسایل ایمنی مجهز باشد و قبل از کار با کمپرسور این وسایل کنترل تا از خطرات ناشی از پر شدن مخزن هوا جلوگیری به عمل آید. یکی از این وسایل رله جهت خاموش و روشن کردن کمپرسور به صورت اتوماتیک بوده و دارای نشان دهنده فشار (مانومتر) میباشد قبل از کار کردن با کمپرسور باید اطمینان حاصل کرد تا مخزن سیلندر از روغن پر باشد، در غیر این صورت، به سیلندر صدمه وارد میشود. ضمنا لوله ای که هوای فشرده را در کمپرسور به پیستون میرساند، به فیلتر هوا مجهز باشد تا گردوغبار و روغن موجود در هوای مخزن کمپرسور را تصفیه نماید. باید دقت شود کارتل یا مخزن روغن کمپرسور همیشه تا سطح مناسب از روغن با کیفیت مناسب پر شده باشد. روغن نمره ۱۰ بهترین نوع بوده و در مواردی که درجه حرارت محیط بیشتر از ۱۰۰ درجه فارنهایت باشد روغن نمره ۲۰ توصیه میشود. روغن داخل مخزن بایستی هفته ای یکبار بوسیله گیج روغن کنترل در صورتی که روغن سیاه رنگ و حالت چسبندگی خود را از دست بدهد باید عوض شود. (تقریباً هر سه ماه یکبار) بلبرینگهای الکتروموتور باید حداقل ماهی یکبار روغن کاری شوند مگر اینکه بلبرینگ از نوع گریس خور باشد. کششی تسمه پروانه هر چند وقت یکبار کنترل شود. ۱- کاسه نمد سوزن مایع ۲- کاسه نمد شیرهوا ۳- پیچ بلبرینگ کاسه ۴- سوزن کنترل مایع و پیچ بلبرینگ ماشه باید روغنکاری شوند. در ضمن شیر تخلیه را پس از هر چند وقت یکبار باز تا آبی که در اثر رطوبت هوا در ته مخزن جمع می شود تخلیه تا از زنگ زدگی مخزن هوا جلوگیری بعمل آید.
انواع رنگ ساختمان تهران-کرج